КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ И САВЕТОВАЊЕ
Каријерно вођење и саветовање ученика усмерено је на пружање помоћи и подршке у домену личног развоја, истраживања могућности за учење и запошљавање, као и у планирању и управљању властитом каријером.
Основни циљ каријерног вођења и саветовања је формирање и подстицање зрелог и одговорног односа према професионалном развоју.
У складу са наведеним, ученицима су доступне следеће активности:
Секције
Понудом разноврсних секција у школи и дому омогућени су услови да ученици овладавају вештинама и стичу способности као што су: комуникацијске вештине, решавање проблема, вештине сарадње, тимски рад, критичко мишљење, стваралачке и креативне способности, самоиницијативност и изражавање свог мишљења, предузимљивост. Важно је истаћи да иако су секције по природи различите, све подразумевају активности које у већој или мањој мери укључују примену наведених способности и вештина, и њиховим развојем и усавршавањем особа себи обезбеђује квалитете потребне за успешно функционисање у свету рада и/или током даљег образовања.
Ученичка задруга Златни клас
Кроз делатност Ученичке задруге Златни клас ученицима је пружена могућност стицања искуства у активностима и процесима значајним за рад и пословање. Укљученост у делатност задруге доприноси развоју позитивног односа ученика према раду и предузетништву, повезивању наставе са светом рада, развијању вештина сарадње и тимског рада, формирању радних навика и развијању свести о одговорности за преузете обавезе.
Ученичке компаније
Ученичке компаније представљају облик ваннаставних активности. Заснивају се на принципу учења кроз рад – ученици у току школске године под надзором обучених наставника стварају и развијају компанију. У компанији коју су формирали ученици „раде“ при чему стичу знање и искуство о реалним проблемима, препрекама, изазовима и успесима везаним за оснивање и вођење једне компаније.
Стручне посете предузећима/компанијама
Стручне посете организују предметни наставници. На овај начин ученици се непосредно упознају са светом рада. Посете обезбеђују директан увид у одређено занимање чиме је ученицима пружена могућност добијања информација као што су: који су захтеви занимања, који су конкретни послови који се обављају, које су способности и вештине неопходни, могућност зараде, колика је потражња за тим занимањем и сл.
Посете сајмовима образовања и представљања високошколских установа
Кроз посете сајмовима образовања и представљања високошколских установа која се реализују у нашој школи ученицима је омогућено да добију детаљне информације које им помажу да се упознају са програмом и начином рада различитих високих школа и факултета.
Радионица CV, мотивационо писмо
Радионица је намењена ученицима завршних разреда. Подразумева помоћ у изради радне биографије (CV) – документа кој садржи преглед значајних података о особи која тражи посао, затим пружање савета за писање мотивационог и пропратног писма, која понекад послодавци захтевају уз радну биографију, као и саветовање о добрим начинима представљања и комуникације у разговору са послодавцем.
Саветодавни рад са ученицима
Саветодавни рад спроводе педагози и психолог из Тима за професионални развој. Циљ саветовања је помоћ и подршка ученику да боље упозна себе и своје карактеристике које су од важности за будуће образовно или радно функционисање. У оквиру тога ученицима се пружају савети за успешно доношење одлука, планирање властите каријере, активно тражење запослења. Саветодавни рад је такође намењен ученицима којима је током средњошколског образовања потребна подршка у циљу подстицања одговорног односа према занимању за које се школују и развијања позитивног односа према раду.
Психолошко тестирање – тест професионалне оријентацијеТест професионалне оријентације и психолошко саветовање на основу резултата тестирања одговарајућим психолошким инструментима намењено је ученицима завршних разреда. Циљ овог облика подршке јесте давање смерница у одабиру школовања за будуће занимање у складу са личним карактеристикама особе.
Саветодавни рад спроводе педагози и психолог из Тима за професионални развој. Циљ је пружање подршке родитељима да помогну детету у доношењу одлука везаним за будући професионални развој који се односи како на даље образовање кроз високошколске установе, похађање различитих обука или курсева, тако и на упућивање у свет рада и тражење запослења.