Матурска екскурзија у Грчкој
Матуранти Пољопривредно-ветеринарске школе са домом ученика ,,Свилајнац“ недавно су се вратили са матурске екскурзије која је обухватала посету Грчкој. У пратњи својих одељенских старешина: Ранића Рајковића, Ђорђа Ђорђевића, Сање Мирковић, Ивана Поповића, Милене Радосављевић, Милана Банковића и помоћника директора за економију Ненада Милојевића, провели су незаборавне дане пуне авантура и нових открића.
Екскурзија је започела у понедељак, 13. маја 2024. године, када су се матуранти упутили на пут кроз Србију и Македонију ка Грчкој. Прва дестинација било је село Вергина, где су наши ђаци имали прилику да виде остатке краљевске палате и чувени театар у коме је извршен атентат на Филипа II Македонског. Након тога, пут их је водио до Солуна где су се ученици сместили.
Уторак, 14. мај, био је резервисан за посету Крфу. Из Игуменице су се трајектом упутили ка овом прелепом острву где су обишли Тврђаву, трг Спианада и цркву светог Спиридона. Дан су завршили уживајући у граду и упознавајући се са његовим чарима. Среда је била посвећена посети Српској кући и острву Видо, где су обишли спомен костурницу и плаву гробницу, а затим су имали слободно време за самостално разгледање града.
Четвртак је био дан за путовање до Каламбаке, док је петак био посвећен обиласку манастира Метеори. Током овог дана, матуранти су имали прилику да панорамски разгледају још пет манастира и посете радионицу израде икона, што је за многе било посебно инспиративно искуство.
Субота, 18. мај, била је резервисана за повратак у Солун, где су посетили Зејтинлик, српско војничко гробље и панорамски разгледали град. У Солуну су обишли Цркву Св. Димитрија, улицу Егнатиа, Галеријусов славолук, Ротонду, Белу Кулу, споменик Александра Македонског и Аристотелов трг.
Ова екскурзија није била само путовање пуно авантура и открића, већ и прилика за матуранте да се међусобно зближе и још више повежу. Током путовања, делили су заједничка искуства, истраживали нове пределе и стварали успомене које ће их везати заувек. Ове успомене ће им додатно омогућити да се школе, у којој су провели четири године, сећају пуни успомена.